Morgonrock på stan?

Ska till bokhandeln och kolla lite böcker i dag, ja jag vet att det är vanligt att man gör det i en bokhandel, men jag känner för att vara lite övertydlig i dag:-)

 

Mitt barnbarn undrar över om inte uppföljaren till Cirkeln som heter Eld har kommit till Skövde, den utkom ju redan i april:-) Ska också kolla om Förlorad ängel uppföljaren till Fallen ängel finns där, tycker det är kul när 12 åringar är intresserade av "vanliga" böcker och inte bara läser på en datorskärm.

 

Skulle annars ha varit i Lysekil för att dyka i dag, men vi ställde in det på grund av dålig väder, kan tyckas vara lite konstigt då vi ju skall vara under ytan, men det är inte så kul att dyka när det stormar.

 

Ska också gå och köpa mig en mörk jacka, skall tyvärr på begravning på fredag. En alldeles för ung och livsglad fd kollega har gått bort. Det är när sånt händer jag får bekräftat att detta med en gud som vakar över oss, bara är en dröm för somliga som känner ett behov av att tro på det.

 

Annars skall jag bara chilla i dag och "rotera" lite på stan, titta på människor och fundera på varför de finns och vad deras roll i samhället är ;-)

 

Tröttnar jag på det har jag ju bara fem minuter hem till soffan och kaffet som är mina livlinor här i livet.

 

Jag vet att jag egentlige borde gå på gymmet och träna lite inför den kommande onsdag då jag skall träna med Ola i Mariestad, han har tydligen anmäld oss båda till ett styrketräningspass med ledare där, han skall alltid vara så extrem. Själv tycker jag bättre om att trän individuellt  och gå runt och se svettig ut;-)

 

Skall också ett sväng till stugan och se om den står kvar efter fredagskvällens starka blåst, det blåste så kraftigt att jag trodde vår inglasade balkong skulle flyga iväg :-)

 

Om jag ser tillbaka på den gångna veckan, så har det varit två dagar med hårt arbete vid stugan och tre dagar med återhämtning, det är väl ett ganska bra resultat på en arbetsvecka i en pensionärs liv, jag har ju både lördag och söndag kvar att ta igen mig på, annars förstår jag att ni kära läsare, skulle tycka att det såg ut som ett rätt pressad arbetsschema ;-)

 

Nä nu öppnar bokhandeln snart, så det är lika bra att jag rakar mig och borstar tänderna så jag ser representativ ut, ja det är klart jag kanske också borde byta morgonrocken mot lite mer accepterade "gå på stan kläder".

 Fast egentligen borde ju morgonrock kunna fungera lika bra som andra "causual" kläder, men i dag är folk ju så känsliga med sånt, kan ju bli tagen för en blottare och det vill jag ju inte i onödan;-)

 

Ha en bra dag, både unga, gamla, kvinnor, män och ni som ser sura ut;-)

 

 

 

Kommentera inlägget här :