Mörkermän

Sitter en tidig lördag morgon och funderar över livet. Hur kunde Sverige hamna i den situation vi är i nu med våldsdåd mot skolor, oskyldiga barn och nerbrunna tilltänkte flyktingmottagningar? Hur tänker folk då? Hur blir livet lättare att leva om man blundar för problemen i vår omvärld? I år räknar man med att vi svenskare spenderar 70 miljarder enbart på julen och sen säger vi att vi inte har råd att hjälpa folk i nöd?
Jag kan tyvärr inte ger er svaret på hur vi hamnade i denna situation,det snurrar bara runt i huvudet och humanisten i mig förstår inget. Är vi verkligen så rädda för att få det lite sämre att vi är beredda till våldshandlingar för att upprätthålla vår levnadsstandard. Inte för att jag tror den skulle sänkas för att vi hjälper folk i nöd, men det är ju det vi läser om varje dag i massmedia och det spär tydligen på människors rädsla så mycket att man är beredd att ta till våld för att skydda sig själv, eller är det helt enkelt bara så att med spekulationer och påstående om vad som kan hända, så släpper vi loss de mörka krafter som tydligen finns i samhället och bara har väntat på att ta till våld för att tillfredsställa deras inre behov av att hämnas på någon för deras eget misslyckand i livet? nä jag blir inte klok på detta, bara lessen ju mer jag tänker på vad de gör med vårt fina land.
 
Taggar: Flyktingförläggningar, Nazister, mord på barn, mörkermän, rasister;

Kommentera inlägget här :