Vem hatar/älskar ni i kväll?;-)

Lugnt på Facebook i kväll, det är visst ett allmänt kärleks/hat program på tv, ja just det melodifestivalen, programmet som delar Sverige i tre delar, de som tittar på och hatar det, de som tittar och älskar det och de som skiter totalt i det, ja det är väl att jämföra med kungahuset;-)

 

Men efter 21.30 när allt är slut för denna gång kommer folket tillbaka till Facebook och allt blir lugnt och fint här igen, ja när man har fått ur sig sin värsta ilska/glädje såklart;-)

 

Under tiden läser jag på verksamhetsberättelsen för Volvo personvagnar IF Metalls medlemsmöte som jag skall på i morgon.

 

Nä jag har inte fått jobb på Volvo, men skall sitta ordförande på deras årsmöte.

 

Efter det är det möte i samfälligheten för VA vid Simsjön i morgon. Det grävs och sprängs vid stugan nu så klippblock/bitar hamnar ändå inne på min tomt, tur att min danska bror Poul inte bor där nu, han skulle ju ha blivit förbannat om han satt på utedasset och fick en bit klippa in genom fönstret, eller kanske inte, han är ju intresserad av olika bergarter och sten, så han kanske helt enkelt bara skulle sitta och fundera på om den var från istiden och hur den i så fall hade hamnat på hans brors utedass;-)

 

Lite besviken är jag på de som arbetar där då de har lyckats med att kapa två stora och fina buskar jag hade i tomtgränsen, fattar inte vad de skulle där.

Men jag skall väl vara glad så länge utedasset och stugan står kvar;-)

 Fast jag skulle inte ha något emot om de spränga hela skiten (husen;-)) av misstag så jag kunde få ett helt nytt hus på kommunens bekostnad;-)

 

Har annars känts lite som vår här i stan i dag, fast vi stugan låg det rätt mycket snö kvar så våren är kanske inte riktigt här än, det skall ju också bli lite kallare och snö i veckan som kommer, men sen kommer våren;-)

 

Nu börjar det bli spännande, det är bara ca en halvtimme kvar till melodifestivalen är slut och alla mina vänner som ser på det kommer att kommentera det på Facebook, spännande;-)

 

Hoppas alla är nöjda, de som är missnöjda kan ju också vara nöjda med att det blev exakt så dåligt som de hade utgått ifrån och jag som inte har sett på det kan vara nöjd med det;-)

 

Gokväll alla medborgare!

Kommentarer :

#1: Poul Egeriis

Hej Svend Åge.

Du har ret,det kunne være spændende at sidde på udedasset,og få en fin sten ind gennem ruden,særlig hvis der var aftryk af et eller andet dyr,men håber da ikke at de sprænger hytten i luften,så kan jeg jo ikke komme på besøg til sommer,men det er måske derfor du håber det?

Har du fået en bedre udsigt eller skal du selv igang med saven?

Glæder mig til i kommer på Lørdag :)

skriven

Kommentera inlägget här :