När smakar en Tuborg bäst?

Har lyssnat på lugnande musik hela kvällen för att ladda inför veckan vid Jyllands västkust med mina syskon;-)

 

Har annars varit en livlig dag med träning på gymmet med en tidigare kollega som nu också har gått i pension.

 

Detta följdes av en lunch tillsammans med ytterligare en pensioneras fd kollega, jättetrevligt och mycket snack om hur allting hade gått åt helvete efter att vi slutade, men det hade vi ju i och för sig förutsett redan då vi skulle sluta;-)

 

Efter lunchen gick vi i klädaffärer tillsammans, en skulle ha shorts inför Turkietresan och en annan skulle ha nya jeans, gissa om vi hittade något? Självklart inte, men vi hade skoj, tänk er själv, tre f.d ombudsmän i Metall i en klädaffär trampande fram som tre elefanter, ingen av oss har ju precis någon diskret  eller försiktig personlighet;-)

 

 

Nä men skoj åt sidan, det är faktiskt roligt att vi numera träffas minst en gång i månaden och pratar om allt mellan himmel och jord och har någon aktivitet också.

Om någon månad har vi en till pensionär med oss, då har hela gamla Skaraborgsgänget gått i pension, ser framemot att vi alla kan träffas.

 

Annars är allt klart för min Danmarksresa och veckan med mina syskon. Kläder är strukna och packade, mobilen är med, huvudvärkstabletter, biljetter, öronproppar och diverse krämer som behövs för att hålla min hy slät är packad.

 

Har duschat så jag är relativt ren, nyrakad och insmord med min nattkräm, så nu är det bara tandborstningen efter frukosten i morgon som återstår;-)

 

Åker med tåget från Skövde ca halvsju i morgon bitti och går på Danmarksbåten i Göteborg kl 9 om allt går väl.

 

Mina rutiner därefter är ganska enkla då jag är en enkel person, jag går helt enkelt och köper mig en tuborg direkt, sitter mig vid en fönsterplats med ölen och tittar på havet och funderar på om livet kan vara bättre än så, brukar komma fram till att det är rätt okey;-)

 

Sen går jag till taxfree som egentligen inte är någon taxfree mer, men det bryr jag mig inte om jag låtsats bara det är billigt och köper en 1 liters päronkonjak som vi brukar dricka första kvällen tillsammans i stugan, ja vi har ju så klart annat att dricka också, men vi tar den först;-)

 

Till rutinerna hör också att köpa fyra av de miniflaskar som finns precis innan kassan ni vet, det är Bailes, P konjak och lite annat gott:-)

 

Tar då mina inköpta och ärligt betalda flaskor och går och sätter mig på en speciell plats längst bak i båten där jag kan se ut över havet, där dricker jag mina små flaskor lite i smyg då man ju egentligen inte får dricka dem utanför restaurangen, men det gör ju det hela lite mer spännande, lite som att smygröka då man var barn/ungdom;-)

 

 

Å andra sidan får man inte dricka dem i restaurangen heller, där får man bara dricka det man köper där, så om jag skall få i mig alla fyra flaskor måste jag ju smyga lite med det, eller?

 

Som ni förstår så har jag en intressant, spännande och mysig överfart med båten;-)

 

Nu slipper ni att läsa något från mig på 10 dagar, så njut och lev väl under tiden till vi ses/hörs igen!

Kommentarer :

#1: Christer

Ha en bra överfart och ta en lille en extra för mej!!!

skriven
#2: jennifist

HAHAHA åh <3

Hoppas du får det bra i danmark och hälsa så gott :D

skriven
#3: pensisen

Tack Christer och Jennifer:-)

skriven

Kommentera inlägget här :