Är det sen natt eller tidig morgon nu?

Ibland undrar jag på varför jag vaknar kl 4 på natten/morgonen, har jag kanske varit tidningsbud i ett tidigare liv?;-)

 

Jag tror tidningsbudet på Drottninggatan anser sig ha ett viktigt om än lite stressigt arbete när jag sliter tidningen ifrån honom när den är halvägs inne i brevinkastet, han förstår att det finns människor med ett uppdämt behov av att läsa vad som händer ute i den stora världen och det är hans ansvar att förmedla detta;-)

 

Fast jag vet ju egentligen inte om han är en hon eller hur man nu säger ;-) Jag kanske borde öppna dörren i morgon och se hur det ligger till med den saken.  

Fast det har ju egentligen ingen praktisk betydelse bara tidningen kommer i tid till kaffet och att man inte finns med i annonserna om för tidig frånvara ;-)

 

På tal om kaffe så har kocken verkligen lyckats få det starkt i dag. Jag vet att det är stark när jag känner svetten bryta fram i armhålarna och ögonbrynen sitter precis under främre hårfästet ;-)

 

I Skövde har det varit vårvarmt de sista dagar och det skall tydligen fortsätta några dagar, ja vi får väl hoppas att det fortsätter så vi får en tidig vår, vintern är inget för mig.

Beror kanske på att jag inte kan åka skidor, har aldrig fått in balansen när jag har testad, har jag i och för sig inte heller när jag har dansat, så jag kanske bara helt enkelt är en obalanserad person;-)

 

Jaja, det finns ju andra nöjen än att åka skidor och dansa, jag är mer lagt åt det tänkande hållet, killen som sitter i baren och ser djupsinnig ut, ja somliga kanske skulle säga full ut, men det är i så fall bara för att de är avundsjuka;-)

Men någon skall ju också sköta after ski delen, eller va det nu heter på "pist" språket;-)

 

Jaja, hur som helst så är det inget fel i att vara en person som är nöjd med livet bara kaffet är tillräckligt starkt och att tidningen kommer i tid oavsett budets kön;-)

 

Nä nu skall jag läsa lokaltidningen så jag kan se vem som tycker illa om vem/vad på insändarsidorna och få mig de stora nyheterna till livs, samtidigt som jag tar en  extra kopp kaffe bara för att fira att det är onsdag, för det är väl onsdag?;-)

 

Ha en bra dag om ni inte har annat för er!

Kommentarer :

#1: poul egeriis

Du kunne jo også åbne døren når du hører avisbudet og så sige, godmorgen min ven,og stikke ham eller hende en halvtredser,det ville budet nok blive glad for,og du ville blive rigtig populær og talt godt om blandt avisbudene :)

skriven

Kommentera inlägget här :