Skitdag!

Har funderat mycket på detta med bloggvärlden, det är rätt fantastiskt att en tjej på 20 år kan ha 170 000 besökare per dag och tjäna mer än en hederlig arbetare på att skriva om vilka kläder och smink hon tycker om, det om något säger väl en del om vårat samhälle i dag och den ytlighetsfixering som vi har.

Eller kanske jag bara är avundsjuk, tänkt att kunna sitta och skriva om totalt oväsentliga och ytliga saker och kunna tjäna en jävlig massa pengar på det också, ja detta med att skriva om oväsentligheter är jag ju i och för sig bra på också, men skillnaden mot henne och mig er att någon orkar läsa hennes blogg;-)

Jag kanske borde bli mer modemedveten och skriva något om min senaste outfit eller va det nu heter, det kanske inte är lika intressant att höra om min blåa morgonrock med filmjölksfläckor som det är med hennes upp to date modekläder;-)

Men annars går livet vidare på drottninggatan, i går var jag hos hudmottagningen på sjukhuset och fick ett par solskador nerfrysta till ca -190 grader med hjälp av flytande kväve, det gjorde mer ont är jag trodde det skulle göra, men som den polska kvinnliga läkaren sa, du kom frivilligt, inget daltande där alltså, jag älskar såna bastanta och raka damer;-)

På kvällen svällde det upp i ena sidan av huvudet så jag såg ut som någon skapelse från rymden och jag ser fortfarande sned ut i huvudet, kanske borde stanna inne i dag för att inte skrämma småbarnen på stan;-)

På eftermiddagen var jag en timme hos tandhygienisten som gav mig (tänderna) en tuff behandling, men det tuffaste var ändå räkningen på 1300 kr efter att ha plågats en timme, jag borde kunna få skadestånd i stället;-) För 1300kr borde man kunna få mer angelägna behandlingar;-)

Nä i dag får bli en dag med interna funderingar i mitt eget lille huvude, kännar att jag är inne i en period då jag behöver stimulera min egna tankeverksamhet och bygga upp idér om hur jag skall klara av resten av november, det är en tuff månad som sliter på många människor psykiskt.

Men nu är det ju snart jul och då kan jag äta mig tjock igen så jag har något att banta bort nästa år, det är så bra att sätta mål redan på nyårsdagen, så kännar jag att jag är med i livet och har något att se framemot i det nya året, känns som att jag får ett lite försprång framför andra, eller menar ni att det kan vara fler som tänkar likadant på nyårsdagen?;-)

På fredag åker vi ett sväng till Nyköping och hälsar på bekanta där under helgen, skall bli kul att träffa dem igen.
Kännar ni någon i Nyköping eller på vägen dit (över Jönköping) som ni vill att jag skall hälsa till kan ni väl skriva deras adresser här, så svänger jag förbi dem och överlämnar hälsningen.

Ha en bra dag om ni inte har annat för er;-)

Kommentarer :

#1: Inge Merete

Jeg kan se at du har fået en tæller på. Kan du så se hvem der har været inde og hvor mange gange, hver især har været der. Jeg kan se at du har 12 besøgende, men jeg vil da mene at jeg snart nærmer mig mit besøg nr 170.000 ;-)

skriven
#2: Pensis

Ja jag tror att jag kan det;-) Men den har inte räknat från början i ocktober/november, det är bara från igår, så det stämmer säkert med 170 000 gångar för dig och lika många för mig själv;-)

skriven
#3: Pensis

Men jag ser inte att du har varit inne, det står bar okänt DK på den tid som kan passa med dig, kännar jag inte dig?;-)

skriven
#4: Inge Merete

Så er jeg altså afsløret alligevel. Jeg får stadig ikke besked når du kommenterer, kun når der er nye indlæg, så derfor er jeg nødt til at tjekke engang imellem. Skulle jo nødig gå glip af noget ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :