Ja herregud va tiden går!

Kom på att jag inte har skrivit något på bloggen sen oktober, ja jag vet, de flesta av er ser inte problemet med detta :-)

Tanker finns det gott om i huvudet, ja det är det säkert också en del av er som kan ifrågasätta, men de finns, om de sen är vettiga är en annan sak.

Men det är svårt att gallra i dag, vad ska man kommentera? flyktingfrågan, kommunal, mäns våld mot kvinnor, regeringens politik eller avsaknad av politik, ja oavsett vad jag skulle kunna tänka mig att debattera, så har jag märkt att jag snabbt känner av vad mina "vänner" tycker om det, inte genom att de ifrågasätter mig, men genom att de inte reagerar eller tex slutar kommentera annat mer oskyldigt på tex Facebook.

Nu er det ju inte så att jag streber efter att bli populär på Facebook, men det är roligt att se hur sociala medier fungerar, enkla frågor kan vi gilla och skratta åt, men de djupare mer komplexa frågor orkar vi inte sätta oss ordentligt in i, det gäller mig själv också, det blir bara för mycket med alla negativa nyheter och påstående vi bombarderas med i dagens samhälle, det gäller att hitta något enkelt och positivt för att klara dagen.

Och vad vill jag nu ha sagt med detta inlägg? inget alls, tolka det som ni vill, i morgon är det måndag och en hel ledig vecka ligger framför pensionärssvend :-)

 

 

 

 

Kommentera inlägget här :