Var hon blind?

Kunde ha varit en lugn dag i dag. Hade bara planeras att gå på bokrean, men ibland glömmer jag att jag har en dotter (inte så ofta), men i dag hade hon fått för sig att hon höll på att bli blind och hade lyckats muta sig till en akuttid på ögonkliniken på kärnsjukhuset, i samband med detta bokade hon taxi genom räddningspatrullen (jag) så det fick bli ett sväng till sjukhuset. Som tur var träffade hon en äldre erfaren läkare som lugnt konstaterade att det inte var något fel på henne, ja nu menar jag ögonen, det var bara något gammalt skit som satt på ögonen sen hennes barndom ;-) Det skulle tydligen bli bra igen om ett par veckor, det är sånt gamla får lite besvär av sa han och att hon borde kunna leva med att det blixtrade lite för ögonen ibland, tror jag han sa. Använda tiden hon var där till att köpa lite fler rea böcker till Elisia och Jennifer så de kan lära sig läsa också :-) Nä de tycker mycket om att läsa böcker och det tycker jag är jätteroligt. Annars har dagen nöjen varit att betala räkningar, det är ju alltid lika roligt, eller? Köpte också en DVD på rean, det är om undervattenforskning och hur man dök förr i tiden, mycket intressant. Cousteau, den tysta världen, värld utan sol och en resa till världens ände heter den. I morgon blir en spännande dag för då skall jag till tandhygienist. Det spännande med det är hur dyrt det blir :-) Ha det gott alla ni som mot förmodan läser detta!

Kommentera inlägget här :