Ingen rök utan eld?

Trött efter en hård dags arbete vid stugan, ja eller arbete i alla fall.

 

Skulle gå och vila lite i lillstugan, men vaknade av att någon snarkade något så fruktansvärd så det skakade i hela stugan, blev lite förbannat över att någon hade gått in och lagt sig i min säng när jag sov, men upptäckte till min stora förvåning att det var mig själv som snarkade:-)

 

Det var ju i och för sig bra, då slapp jag ju bråka med personen och slänga ut honom, nu gick jag i stället upp och bad kocken göra en stark kopp kaffe så jag kunde bli människa igen efter denna smått traumatiska upplevelse.

 

Ja den som säger att det inte händer något vid stugan har inte min fantasi:-)

 

I natt stannar jag hemma och övernattar i storstaden (Skövde) för att känna på det hektiska livet här. Går kanske en kvällspromenad och tittar på allt folk som är ute och minglar, nä just det, det är ju söndag, då tittar de säkert på tv eller brer matpaket till måndagens arbetsdag.

 

På den allvarliga sidan av dagens blogg kan jag notera att jag höll på att brinna inne mig själv i stugan vi 22 tiden i går kväll. Det var kallt i stugan så jag hade på ett elektriskt element som det plötslig började gnistra i och röka från, då det inte brukar göra så fattade jag att något var fel och drog ut kontakten, såg då till min ännu större förvåning att det brann i eluttaget;-)

 

Lugn och fin som jag är, stängde jag av elen på huvudbrytaren, vilket innebar att det blev becksvart i stugan, så nära på där det brann i uttaget. Snabbt fick jag tag i en ficklampa, hittade en brödkniv och fick av skyddet till uttaget och blåste ut lågan som hade fått tag i plasten.

 

Gissa på om jag sov lätt resten av natten;-)

 

Sånt ska ju egentligen inte kunna hända, men ibland händer det som inte kan hända och denna gång gick det bra, tur att jag inte sov då det hände.

 

Ha en bra kväll och ha det bra på jobbet i morgon;-)

Kommentarer :

#1: Bettina

Nej for pokker da. Godt der ikke skete noget!

skriven
#2: jennifist

Men herregud.. Höll på o dö när mamma berättade.. Du måste ju ringa någon som kan komma och kolla extra? Så kanske du får något extra fint pris, någon medalj av något slag ;)

skriven
#3: pensisen

Blev nog inte mindre dramatiskt av att din mamma berättade det;-)

skriven
#4: poul egeriis

Uha,håber du har brandalarmer alle steder,nu må du altså passe på dig selv og få en fagmand til at ordne alle dine elektriske installationer, det er vel noget du selv har gået og fikset :-/ Kender dig tror du kan ordne alt,ligesom da du nær havde sprunget min bil i luften da du skulle sætte ny radio i,strøm er farlig ;-)

Jeg går ud fra det var i den nye hytte.Du får ingen ny JD før til August ;-)

skriven
#5: pensisen

Det var i den gamla stugan Poul och jag tor jag är oskyldig denna gång;-) va det gäller din bil så berodde det på en felaktig instruktionsbok;-) Ja jag har brandvarnare i båda stugorna:-)

skriven
#6: poul egeriis

Kan det ha`været varmeapperatet der kortsluttede og satte ild i udtaget,det var ihvertfald godt du ikke kom noget til,bliver helt urolig for dig du er jo ikke helt ung længere. ;-)

Den lille kommentar om min bil var jo kun for sjov,men det ved du vel ;-)

skriven
#7: pensisen

Ja jag tror det, för det begynde med att det så ud som om det kom gnister i den og så löd det som om det blev en kortslutning och det kom rög fra det, tror det var efter det at kontakten begyndte att bränne. Ja jag ved at det var for sjov det med din bil, tror jag känner dig så godt nu;-)

skriven

Kommentera inlägget här :