Varm Oboy med extra socker!

Varm Oboy botar ingen förkylning/halsont men är jävligt gott;-)

Tar i lite extra socker och spetsar med en matsked honung för att stressa bakterierna;-)

 

Ja nu är det sagt, har  åkt på en reell förkylning med halsont, men jag vet att ni tjejer som läser detta kommer att säga att detta är inget mot att föda barn, men då har ni aldrig varit man och varit förkyld, i alla fall inte samtidigt;-)

 

Vart kommer förkylningar egentligen ifrån? Varför är man den ena stunden glad på en fest i Danmark och nästa utslagen i Skövde?

 

Har i och för sig varit en tuff vecka med flera dagars träd/sly rensning vid stugan, barnpassning i Göteborg och resan till Danmark, ja nu tänker ni säkert att det är inte så konstigt att Svend är sjuk när han har ett så späckad schema, när skall pojken lära sig att hålla igen, han är ju inte 62 år mer;-)

 

Men så tänker inte jag, här är det full fart hela tiden, ja så nära som när jag tar igen mig på soffan och i soluppgångsfåtöljen så klart;-)

 

Ser att det snöar ute, kanske därför att tidningsbudet var 10 minuter senare med tidningen, fast jag tycker de borde planera in sådant i deras schema så kunderna inte behöver vänta på tidningen, är man van att få den kl 04.00 skall den väl inte komma 04.10?

 

Har i och för sig inte läst den än, men det vet ju inte tidningsbudet om.

 

Hoppas ni alla fem är kvar som läsare av denna blogg och att ni får en fin dag! Jo du läste rätt Fredrik, det gäller också dig;-)

 

Tror jag tar en kopp Oboy till!!

Kommentarer :

#1: jennifer

HAHAHA åh <3 Hoppas du får en fin dag Pensis, glöm inte blanda oboyen med mjölk ;) inte vatten...

skriven
#2: poul egeriis

Hej Svend Åge og tak for sidst.

Jeg er også blevet syg,plejer ikke at blive forkølet,men nu har jeg både ondt i brystet hoster og har halbetændelse,har prøvet med rom,hjælper ikke meget,hvad er en oboy ?

skriven
#3: Bettina

Du er stadig sjov, selvom du er syg : ) God bedring!

skriven

Kommentera inlägget här :