Hur blir man klok?

Har suttit i soluppgångsfåtöljen i en halvtimme och tittat ut i mörkret och bara tänkt och tänkt och ändå har jag inte blivit ett dugg klokare, hur kan det bli så?;-)

Vet inte om jag vill att ni svarar på detta;-)

 

Var lite tidig i går kväll då jag skulle hämta min fru från jobbet och tog då ett sväng genom Södra Ryd på ett lite nostalgitripp.

 

Vi bodde där från då vi kom till Sverige 1975 till 1991 då jag började som ombudsman i Vara.

Ja om vi bortser ifrån ett lite tripp till Malmö 76-77 då vi bodde där ett år.

 

Det roliga med den resan var att då vi flyttade tillbaka till Skövde, fick jag samma jobb och anställningsnummer på Volvo som innan flytten. Min fru fick tillbaka sitt gamla jobb på Kärnsjukhuset, vi fick efter ett år samma lägenhet som innan flytten och barnen hamnade i samma skolklasser som innan vi flyttade, det kändes lite overkligt, precis som om vi aldrig hade varit borta från Skövde;-)

Men vi har faktiskt bott i Malmö Robin, fast det var innan du och Jennifer föddes om du undrar på varför du inte träffade henne där;-)

 

Ja nu undra mina läsare kanske på vem Robin är, det är mitt barnbarn Jennifers senaste kärleksaffär, det är lite så där distanskärlighet via nätet, sms och sporadiska besök hos varandra i verkligheten också;-) Verkar som om de tar det seriöst och verkligen älskar varandra;-)

 

Jennifer känner ni sen tidigare, det är mitt äldsta barnbarn som nu snart blir 17 år, hon är en så fantastisk tjej på alla sätt så det inte går att beskriva här utan att ni skulle tro att hon hade betald mig för att skriva det;-)

 

Nå nu måste jag faktiskt till soffan känner jag, tröttheten kommer i snabba ryck nu;-)

Kommentarer :

#1: jennifer

världens bästa morfar!

skriven

Kommentera inlägget här :