Bokslut eller inte;-)

Lite tidigt att göra bokslut över denna dag, det kan ju hända så mycket fortfarande, men än så länge har det varit en bra dag. Startade lite trögt, men fick sen ett facebookmeddelande om att en kompis från Lidköping ville komma och hälsa på. Det blev till en fika vid stugan och ett snack om allt möjligt som varade i lite över 3 timmar;-) Ofta blir de oplanerade möten bäst, detta var verkligen ett sådant med fina diskussioner. Gör gärna om det Mikael:-) Sen ett snabbbesök hos dottern för att sätta upp ett rullgardin och äta en blåbärsmuffing som hon och Elisia hade bakat, ja de hade bakat mer än en, men jag som är återhållsam åt bara en:-) (Kan så här i hemlighet meddela att det var för lite socker i;-)) Elisia undrade på varför färgen på dem var lila när det heter blåbärsmuffins, någon som vet det? Hon tyckte hennes mamma borde veta det hon som hade slutat skolan och det kan man ju hålla med om. Jag gick ju bara i skolan i 7 år och det var aldrig någon som ifrågasatte det då, beror kanske på att vi aldrig bakade eller åt blåbärsmuffins;-) I det hela taget så ifrågasatte jag inte så mycket då jag gick i skolan, ville inte ha stryk för att ha varit uppkäftig. Ja utöver det har det inte hänt så mycket, det är inte någon avlägsen släkting som har hört av sig i dag heller och vill skänka mig en massa pengar så jag kan förverkliga min dröm om att köpa en bar i indre indonesien, där jag skall servera päronkonjak till lokalbefolkningen. Till dess får jag försöka leva på pensionen och dricka min päronkonjak själv. Ha det så gott vänner och ovänner;-)

Kommentera inlägget här :