Kroppen ett steg efter!

Känns som om jag har stigit upp utan att väcka kroppen först, men det finns ju alltid möjlighet för en återställare på soffan så kroppen hinner med.

 

Annars är ju morgonen dagens bästa tid, men då skall det vara tidig morgon precis när solen är på väg upp, nu känns det nästan bara som om jag har försovit mig, eller i alla fall kroppen;-

Måndag och tisdag har jag varit jätteaktiv, ja nu menar jag inte på facebook, men här i the real life, jag har putsat alla fönster, tvättat soffa och stolöverdrag, sängkläder och diskat veckans disk i stugan;-)

 

Och allt detta har jag gjort för att jag ville det, inte för att min fru sa att det borde göras under den vecka hon är på semester på Cypern och innan jag åker till Danmark på fredag.

 

Känns skönt att göra något helt enkelt för att man själv vill;-)

 

I dag är det möte i dykklubbens styrelse, får se vilka ärende det "dyker" upp där;-) Vet det var en dålig vits, ja den är faktiskt så dålig att det inte ens kan kallas för en vits;-) men vad gör  man i dessa idéfattiga tider? Aha låter bli att skriva något i det hela taget säger ni;-) Tänkte inte på det;-).

 

Tycker det är bra att Breivig rättegången följs bra av massmedia så vi kan försöka förstå hur sånt kan hända, men jag tycker dock att de går lite för långt i deras spekulationer och rapporter från olika experter som ändå inte är överens, han får ju precis det stora mediegenomslag som han var ute efter, men jag vet att det är svårt att dra gränser för hur mycket man skall rapportera, men aftonbladet och expressen som är Sveriges stora skvallertidningar går enligt min uppfattning för långt..

 

Oavsett hur mycket information jag får så kan jag inte och kommer inte att kunna förstå att det kunde hända och att han kan sitta där i rätten och rapportera om det han har gjort och det han ville ha gjort helt utan att visa känslor.

 

Men bortsett från det har jag inte retat mig på så mycket under veckan, men det är också bara onsdag nu;-)

 

I morgon skall jag gå till Gymmet med en pensionärskollega och träna, det är snart ett år sen jag var där senast, så det är väl dax att komma igång igen, men det är ju inget jag går och tänker på när kroppen är så perfekt som min;-)

 

Ha en bra dag alla ni som känner för det, ni andra kan väl fortsätta att deppa!

Kommentarer :

#1: Fredrik

I morse när jag klev upp ur sängen kände jag likadant, Vart är jag? Vad gör jag uppe? Är det morgon? Jobbar jag idag? Känns som om jag behöver semester även fast jag nyss varit i Egypten och latat mig i en vecka...



Väl på jobbet så funkade ingenting till en början så jag tänkte att det hade nog varit lika bra att stanna hemma! :)



Nu funkar dock allt som vanligt igen, ja då menar jag på jobbet då, hjärnan är lika borta som vanligt :)

Vitsen du drog fick nog alla Göteborgare att vända sig i graven btw :)



Ha en bra dag och kolla för säkerhets skull så du inte har missat att putsa nåt fönster så inte Hanne blir besviken när hon kommer hem från semestern! :)



//Fredrik

skriven
#2: pensisen

Skönt at höra från dig Fredrik! Ja ibland kan allt kännas fel, då får man bara "ligga lågt" och hoppas på att kommande dag blir bättre;-) Är det såna dåliga vitser de drar i Göteborg, eller?;-)

skriven
#3: Fredrik

Precis, jag somnade om på jobbet lite sen va allt som vanligt igen :)

Ja en sån vits får nog i alla högsta grad kallas Göteborgs-vits :)



skriven

Kommentera inlägget här :